COVID-19 update: De huidige situatie heeft geen impact op onze bedrijfsvoering.

Ben jij als docent op zoek naar een tool om je lessen online te geven? Dan helpen we je graag gratis verder. Klik hier voor meer info.

×

Wat docenten over ons zeggen





Hogeschool Utrecht - Nederland

Luuk Hoevenaars, Wiskunde docent

"Het gebruik van SOWISO stelt me als docent in staat om in één oogopslag de vorderingen te zien van mijn studenten. Handig is dat je kunt kijken naar één individuele student of juist naar de resultaten van alle studenten per onderwerp, zodat ik kan zien of bepaalde studenten of juist bepaalde onderwerpen in mijn lessen nog extra aandacht verdienen.

Van het forum vind ik bijzonder handig dat je snel kunt zien over welke opdracht de student een vraag heeft, en dat je ook kunt zien wat de student daar heeft ingevoerd. Dat maakt mijn feedback snel en doelgericht.

Van bijzondere meerwaarde is voor mij dat onder de motorkap gebruik wordt gemaakt van Maxima, een goed computer algebra softwarepakket. Dat zorgt ervoor dat je als docent via geautomatiseerde feedback goed kunt anticiperen op fouten die studenten maken, terwijl je zeker weet dat het programma nooit per ongeluk goede antwoorden van studenten fout zal rekenen.

Ik merk aan veel van mijn studenten dat de feedback die ze van SOWISO krijgen motiverend werkt: ze gaan net zo lang door totdat alle vragen “groen” zijn!”




Hogeschool van Rotterdam - Nederland

Merlijn Kamps, Wiskunde docent

“SOWISO is voor de studenten erg laagdrempelig en prettig doordat ze niet meteen een dikke FOUT in hun gezicht krijgen wanneer ze iets net niet helemaal goed doen.

Het pakket biedt steeds de mogelijkheid het antwoord te verbeteren en geeft tips in welke richting de student het moet zoeken.

Voor de student die het écht niet weet is er voor alle vragen een summier geschreven maar volledige uitwerking beschikbaar. De toetsresultaten in het eerste jaar van gebruik waren uitstekend.”




Zuyd University of Applied Sciences - Nederland

Rob van Loevezijn, Wiskunde docent, engineering

"Sinds 2015 werkt Zuyd Hogeschool op een prettige en constructieve wijze met de online cursussen van SOWISO.

De belangrijkste reden van deze langdurige samenwerking is dat SOWISO erg snel en klantgericht reageert op alle mogelijke vragen die voortvloeien uit het gebruik van deze toegepaste software.

Ook de ontwikkeling van de inhoud is erg goed en sluit nauw aan op onze doelgroep. Als docent ervaar ik het gebruik als een enorme plus vanwege het gebruiksgemak en de feedbackmogelijkheden voor studenten.

Al met al een modern up-to-date ‘stuk gereedschap’ voor het wiskunde onderwijs.”




Zuyd University of Applied Sciences - Nederland

Maik Beuken, Docent Wiskunde en Statistiek, Faculty of financial management

"In mijn zoektocht naar grensverleggend digitaal onderwijs kwam ik uiteindelijk terecht bij SOWISO. Zij bieden op maat gemaakte oplossingen voor mijn wiskunde en statistiek onderwijs. Ik kan mijn wens om het onderwijs te digitaliseren, zowel de materie, de oefenopgaven alsook de toetsing, verwezenlijken dankzij de samenwerking met SOWISO.

Studenten geven aan dat ze de digitale toepassing van het onderwijsmateriaal weten te waarderen. Deze generatie studenten is gewend aan instant feedback , nu krijgen ze die direct na het maken van een oefenopgave.

Omdat de mensen van SOWISO eenvoudig te benaderen zijn verloopt de samenwerking soepel, als ik opmerkingen of vragen heb dan kan ik deze makkelijk neerleggen bij SOWISO en krijg ik op korte termijn antwoord terug.”




Radboud Universiteit - Nederland

Jana Vyrastekova, Wiskunde docent

"Wiskunde is een taal die je moet kunnen oefenen. SOWISO laat studenten dat op een laagdrempelige manier doen op hun eigen manier. Studenten kunnen kiezen wanneer en hoeveel ze wil oefenen. De directe feedback motiveert hen en wijst op plekken die meer aandacht nodig hebben. Onze studenten die SOWISO voor cursuswerk gebruikten, spraken hun mening op veel manieren uit:

Het kan soms vervelend zijn om antwoorden in te typen in een computerondersteund leersysteem in plaats van antwoorden op papier te krabbelen, maar het feit dat elk antwoord onmiddellijk verandert in een juiste of onjuist antwoord heeft een hoge toegevoegde waarde. De meeste studenten antwoordden in een enquête dat deze waarde de tijd overschrijdt die nodig is om SOWISO te leren gebruiken.

Als leraar waardeerde ik het meest dat SOWISO flexibel is en dat we het SOWISO cursusmateriaal (theorie en opgaven) konden aanpassen naar het niveau van ons lesprogramma. De ‘question bank’ met vragen die we op SOWISO hebben ontwikkeld, dienen nu zowel voor formatieve als voor summatieve toetsen en sluiten aan bij de leerdoelen van de vervolgcursussen, waarvoor onze studenten wiskunde nodig hebben.”




Radboud Universiteit - Nederland

Fleur Zeldenrust, Wiskunde docent

"Door SOWISO te gebruiken bij het basiswiskunde vak voor biologiestudenten, kan ik beter omgaan met de niveauverschillen tussen studenten. Studenten met veel achtergrondkennis kunnen snel door de stof gaan en door middel van toetsen laten zien dat ze de stof beheersen, terwijl studenten met minder basiskennis de mogelijkheid hebben om vrijwel eindeloos te oefenen, doordat de opgaven zichzelf steeds vernieuwen met nieuwe getallen.

De ‘achterkant’ van SOWISO is flexibel, zodat je basismateriaal goed kunt verrijken met vakspecifieke toepassingen. De integratie met geogebra en latex helpen daar ook bij.

De interactie met het bedrijf de helpdesk zijn snel en prettig, eventuele problemen worden snel opgelost. Kortom, een prettige ervaring, en dat vonden de studenten ook, resulterend in een onderwijsprijs voor (onder andere) dit vak!”




HAN University of Applied Sciences - Nederland

Christiaan Boudri, Wiskunde docent

"SOWISO ontwikkeld cursusmateriaal met de eindgebruiker in het achterhoofd. Studenten vinden de opgaven er mooi en uitnodigingen uitzien. De voornaamste kracht van SOWISO is dat het studenten stimuleert om huiswerk te maken.”







ONCAMPUS Amsterdam - Nederland

Evgenia Papoula, Wiskunde docent

"We gebruiken SOWISO als vervanging voor ons papieren wiskunde-toelatingsexamen. Het overzetten van ons papieren wiskunde-examen naar SOWISO heeft de werkdruk verminderd voor het maken van nieuwe wiskunde-examens en het beoordelen ervan, omdat er automatisch een cijfer wordt gegeven.

Het heeft onze wiskunde-examens ook veiliger gemaakt, omdat alle opgaven verschillend zijn voor elke student die de test aflegt.

Het platform is zeer gebruiksvriendelijk voor zowel docenten als studenten. Als docent heb je de mogelijkheid om de tekst die studenten lezen te maken en aan te passen, verschillende klassen en studentengroepen te maken en theorie, opgaven en examens aan elke groep / klas afzonderlijk toe te wijzen.

Studenten krijgen ook de kans om te oefenen met het virtuele toetsenbord voordat ze het examen afleggen. Als docent heb je de mogelijkheid om de instellingen van het examen te wijzigen, zoals hoe vaak studenten het examen mogen afleggen, de toegestane tijd en het vrijgeven van cijfers.

Over het algemeen zijn we als team erg blij met de manier waarop alles is opgezet en onze samenwerking met het SOWISO-team!”




Amsterdam University College - Nederland

Michael P. McAssey, Wiskunde docent

"We gebruiken het SOWISO-platform nu voor het derde opeenvolgende semester in onze cursus Basis Onderzoeksmethoden en -statistiek. We kregen uitstekende en snelle ondersteuning van het SOWISO-personeel om ons te helpen de cursus zo op te zetten dat deze overeenkomt met onze leerdoelen en wekelijkse toetsen, zodat we onze studenten gemotiveerd kunnen houden om aan hun leeractiviteiten te werken.

De wekelijkse beoordelingen worden automatisch nagekeken door SOWISO en elke student ontvangt een unieke versie van de oefeningen zodat afkijken/kopiëren wordt ontmoedigd.

De studenten genieten van het online platform en waarderen dat ze dit platform kunnen gebruiken in plaats van een duur leerboek aan te schaffen. Ze kunnen voorbeelden doornemen, opgaven oefenen en feedback krijgen op hun antwoorden, en we hebben de beoordelingen ook zo opgezet dat ze de kans krijgen om hun fouten te corrigeren voordat ze hun werk indienen.

Het platform biedt docenten veel flexibiliteit om de cursus aan hun voorkeuren aan te passen. We hebben een hoger waargenomen succespercentage in onze cursus sinds we het SOWISO-platform zijn begonnen te gebruiken, en nu het volledig voor ons is opgezet, hebben we veel minder administratief werk te verrichten, zodat we ons meer kunnen concentreren op onze onderwijsactiviteiten.”




Rijksuniversiteit Groningen - Nederland

Paula Beukers, Wiskunde docent

We zijn blij met het SOWISO platform; het is altijd toegankelijk, studenten kunnen extra oefenen en krijgen daarbij gepersonaliseerde feedback. We willen met behulp van SOWISO de kwaliteit van de contacturen verhogen door de basisvaardigheden zelfstandig te laten oefenen en in de colleges meer diepgang te bieden.

De samenwerking met SOWISO als bedrijf verloopt heel prettig; de lijnen zijn kort en de reactiesnelheid is hoog.”





Edith Cowan University - Australie

Steven Richardson, Wiskunde docent

"Bij Edith Cowan University (Perth, West-Australië) gebruiken we SOWISO voor het uitvoeren van alle niet-gecontroleerde toesten in onze eerste en tweedejaars calculus/lineaire algebra-eenheden sinds 2017.

Als docent geniet ik van de flexibiliteit die SOWISO biedt om oefeningen en inhoud aan te passen aan onze behoeften.

Ik kan bestaande SOWISO-opgaven kopiëren en bewerken, mijn eigen opgaven schrijven en die opgaven koppelen aan theoriepagina’s. SOWISO is goed ontvangen door onze studenten en we hebben positieve feedback ontvangen over hoe het heeft geholpen om de studie van studenten te leiden, studenten te motiveren om te oefenen en feedback te geven om studenten te helpen pijnpunten en misverstanden te identificeren.

Ik heb ook gemerkt dat het SOWISO-team erg goed is om mee samen te werken, omdat ze erg ontvankelijk zijn voor feedback en suggesties en snel reageren op eventuele problemen.”




The University of Western Australia - Australie

Alice Devillers, Wiskunde docent

"Als docent en wiskundige gebruik ik graag SOWISO. Het is veel beter aanpasbaar dan de vorige beoordelingssystemen die ik heb gebruikt. Ik kan vragen gemakkelijk kopiëren en enigszins aanpassen naar mijn behoeften (helemaal zelf vragen maken is een beetje moeilijker maar ook goed te doen). De docent omgeving interface (toewijzingen instellen, markeringen downloaden etc) is zeer gebruiksvriendelijk.

Het grootste voordeel van SOWISO vind ik de klantenservice. Als ik een vraag heb beantwoorden ze heel snel, verhelpen bugs in oefeningen binnen 24 uur, enz. Dit komt omdat de mensen die mijn vragen beantwoorden wiskundigen zijn die begrijpen waar ik het over heb, in plaats van verkopers (zoals mijn ervaring eerder met andere systemen).”




Monash University - Australie

Anne Eastaugh, Wiskunde docent

"Afgelopen semester zijn wij begonnen met het gebruik van SOWISO/Bolster Academy voor onze eerstejaars wiskunde-eenheid aan de Monash University.

De feedback die we van studenten hebben gekregen, was overweldigend positief. De studenten kunnen zich gemakkelijk door de theoriepagina’s en opgaven manoeuvreren en de motivatie in ondersteunende lessen is dynamischer en boeiender geworden.

Als docent vond ik het cursusmateriaal goed gestructureerd en handig in te zetten. Extra materiaal toevoegen aan de theoriepagina’s of de oefeningen was eenvoudig te realiseren.

Er zijn veel kant-en-klare opgaven die indien nodig gemakkelijk kunnen worden gewijzigd, en deze hebben ook dienst gedaan als templates voor verdere opgaven die we hebben geschreven.

De medewerkers van de SOWISO/Bolster Academy zijn gul met hun tijd en hebben me gedetailleerde antwoorden gegeven op al mijn vragen. Dankzij de voortdurende steun die zij gedurende dit semester hebben geboden, is de overgang van standaard colleges naar het online leerplatform soepel en comfortabel verlopen voor studenten en docenten.”




Tshwane University of Technology - Zuid-Afrika

Monos Naidoo, Wiskunde docent

"Het nut van het SOWISO-platform om ‘op maat gemaakte’ feedback te bieden, leidde tot het gebruik ervan in een pilot project in 2014 en vervolgens in de onderwijs- en leerstrategie in de volgende jaren.

Studenten kunnen in hun eigen tempo werken, onderdelen oefenen waar ze zwakker in zijn of vooruit werken als ze voldoende zelfvertrouwen hebben.

Het platform bevat theorie-inhoud, stapsgewijze uitleg bij het oplossen van problemen, zelfbeoordeling en opgaven. Docenten hebben de mogelijkheid om toetsen samen te stellen met monitoringtools om de voortgang van elke student tot in groot detail te volgen.

In de 5 jaar dat SOWISO deel uitmaakte van de strategie van het Foundation-programma, hebben we de resultaten gestaag zien verbeteren van een aanvankelijk slaagpercentage van 58% voorafgaand aan de goedkeuring tot een slaagpercentage van 87% in het jaar 2018.”


Vraag een gratis demo aan

We kunnen je volledig voorbereiden d.m.v. een online workshop van slechts 60 minuten.